Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op airco.startpagina.nl

Airco zonder afvoer naar buiten

harrie
22 Aug, 2010 13:41

Ik zoek een airco voor in huis zonder afvoerslang naar buiten. Wie kan mij daarover advies geven?

Zit al uren te zoeken op google en mensen reageren op alles behalve op de concrete vraag die ik heb of andere stellen.

Dus alleen een losse unit, met opvangbak voor vocht maar verder geen slangen.

De verhalen beginnen vaak geen afvoerslang nodig maar na doorlezen heb je wel twee gaten in je muur. Dat ook niet dus.

Bestaat deze optie wel of is het er gewoonweg niet.

Bewerkt 09 Sep, 2010 09:08
mobel
22 Aug, 2010 21:49

zo een airco bestaat niet , dus bespaar je het zoekwerk .

je zul altijd een afvoerslang nodig hebben of een buitenunit die je dmv leidingen aan binnenunit moet koppelen.

Jo
29 Aug, 2010 11:36

Iedere airco heeft een afvoer nodig. De afvoer gaat echter door het zelfde gat naar buiten als de leidingen die het binnedeel verbinden met het buitendeel van de airco. Als de leidingen omhoog lopen kan de afvoer niet samen met de leidingen en zal er een condenswaterpompje gebruikt moeten worden. In de praktijk geven pompjes echter veel problemen en is het raadzaam om deze alleen te gebruiken als er geen andere oplossing mogelijk is. Bij het plaatsen van een airco zullen er altijd een of meerdere doorvoergaten van ongeveer 6 cm doorsnede geboord moeten worden. Als je hier problemen mee hebt is een airco helaas niets voor jou.

henk
08 Sep, 2010 10:57

bestaat wel,

Je krijgt dan een water gekoelde condensor, dus een binnen opstelling waarbij niet naar buiten hoeft.

andy
08 Sep, 2010 17:03

en veel verbruik van leidingwater

Green-R
08 Sep, 2010 23:27

Beste Harrie,

De enige oplossing is inderdaad een opstelling van het compressor aangesloten op leidingwater. Het systeem werkt zeer goed en je hebt daarbij keuze uit meerdere binnendelen (zoals een wandunit. plafondunit, vloermodel etc.). De compressor dient wel opgesteld te worden bij een waterpunt (leidingwater), waar dus toevoer en afvoer van water mogelijk is. De kosten vallen best wel mee, dit is afhankelijk van de benodigde koelapaciteit. Als je bij benadering wilt weten hoe zo'n systeem werkt kan ik je dit wel mailen. Laat maar even weten wat de bedoeling is.

Green-R

sjef
08 Sep, 2010 23:40

jammer dat ze nog geen blue tooth airco hebben

henk
09 Sep, 2010 09:06

Als je geen gaten of leidingen naar buiten wil is 0.00136 cent per liter water wel te doen hoor!

Henk
09 Sep, 2010 09:08

Wel ja,…………ga je gang Green-R, ik speel hem voor en jij kot hem in,…kan allemaal hier